Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
З метою запобігання та попередження кібератак, а також захисту електронного документообігу суду, Болградський районний суд Одеської області повідомляє сторін та учасників судового процесу про обов’язковість підписання електронного документу особистим електронним цифровим підписом.
З 01 січня 2018 року не підлягають обробці та реєстрації електронні документи, у яких: 1) відсутня зворотна електронна адреса; 2) зворотна адреса не відома та в тексті документа відсутній підпис, за яким можливо ідентифікувати відправника; 3) не вказана електронна адреса отримувача, якому надійшов документ (рядок «Кому:», «Копія:» або «Прихована копія:»). Файли, що приєднанні до таких електронних документів відкриватись не будуть.
Електронний цифровий підпис, як і підпис від руки, є унікальним для кожного підписанта. Підпис також позначається часом, коли документ був підписаний. Якщо документ зміниться після підписання, електронний цифровий підпис вже буде недійсним.
Так, основні організаційно-правові засади електронного документообігу та використання електронних документів встановлені Законом України «Про електронні документи та електронний документообіг», відповідно до якого під обов'язковим реквізитом електронного документа розуміють обов'язкові дані в електронному документі, без яких він не може бути підставою для його обліку і не матиме юридичної сили.
Електронний документ - документ, інформація в якому зафіксована у вигляді електронних даних, включаючи обов'язкові реквізити документа. Електронний підпис є обов'язковим реквізитом електронного документа, який використовується для ідентифікації автора та/або підписувача електронного документа іншими суб'єктами електронного документообігу.
Накладанням електронного підпису завершується створення електронного документа. Оригіналом електронного документа вважається електронний примірник документа з обов'язковими реквізитами, у тому числі з електронним цифровим підписом автора.
Відповідно до статті 3 Закону України «Про електронний цифровий підпис», електронний цифровий підпис за правовим статусом прирівнюється до власноручного підпису (за умови додержання встановлених вимог до підпису і сертифікатів). Електронний цифровий підпис використовується фізичними та юридичними особами - суб'єктами електронного документообігу для ідентифікації підписувача та підтвердження цілісності даних в електронній формі.
Електронний цифровий підпис є основним елементом, без якого неможливо використовувати електронний документообіг.
Закон України «Про електронні документи та електронний документообіг» передбачає, що перевірка цілісності електронного документа може проводитися шляхом перевірки електронного цифрового підпису.
Отриманий відповідно до закону електронний цифровий підпис за правовим статусом прирівнюється до власноручного підпису (печатки) та використовується фізичними та юридичними особами – суб'єктами електронного документообігу для ідентифікації підписувача та підтвердження цілісності даних в електронній формі.
Враховуючи вищевикладене, звертаємо вашу увагу на обов’язковість підписання електронного документу при використанні електронного документообігу особистим електронним цифровим підписом, який надаватиме можливість ідентифікувати автора документа, а також підтверджуватиме, що відповідний документ є оригіналом. У випадку надходження на електронну адресу суду офіційного документу без електронного цифрового підпису його автора, такий документ не має юридичної сили, підстави для обліку, обробки та реєстрації такого документа відсутні.